تبلیغات
دیجیتالی های روز
    RSS
» نگاهی به ویژگی‌های جدید قلم جادویی گلکسی نت 2 ( یکشنبه 12 شهریور 1391 )
» معرفی 3 گوشی سونی در IFA ( یکشنبه 12 شهریور 1391 )
» سیستم مقایسه وزن خورشیدی ( یکشنبه 12 شهریور 1391 )
» چرا تبلت ها جای گوشی های هوشمند را خواهند گرفت! ( یکشنبه 12 شهریور 1391 )
» ماوس 20 دکمه ای!!! ( یکشنبه 12 شهریور 1391 )
» mp3 ضد اب به بازار امد. ( یکشنبه 12 شهریور 1391 )
» با یک دابل کلیک کامپیوتر خود را روشن کنید. ( یکشنبه 12 شهریور 1391 )
» 10 تکنولوژی ای که فرزندانمان به ان خواهند خندید! ( یکشنبه 12 شهریور 1391 )
» ساخت کمربند با ایر بگ ( یکشنبه 12 شهریور 1391 )
» کامپیوتر 8سانتی با قیمتی خارق العاده ( یکشنبه 12 شهریور 1391 )
» ایا سلاح مخفی موتورولا تلفنی با صفحه لمسی بدون کوچکترین حاشیه است؟ ( یکشنبه 12 شهریور 1391 )
» امازون گفت کیندل فایر فعلا 7اینچی میماند. ( یکشنبه 12 شهریور 1391 )
» جلوه گری کریتیو درIFA با اسپیکر های D5 ( یکشنبه 12 شهریور 1391 )
» معرفی تلفن هوشمند میان قیمت با صفحه ی 4.5 اینچی ( یکشنبه 12 شهریور 1391 )
» رونمایی تلویزیون هوشمند جدید سامسونگ مجهز به گوگل tv ( شنبه 11 شهریور 1391 )

ساخت کمربندهایی به همراه  ایربگ

شرکت خودروسازی مرسدس بنز برنامه ریزی کرده است که در کمربندی ایمنی صندلی های عقب خودرو از فناوری جدیدی استفاده کند که نقش کیسه هوا را برای سرنشین عقب بازی کند. این فناوری اول بار در شرکت خودروسازی آمریکایی فورد ابداع شد و به کار رفت.

 شرکت مرسدس بنز اعلام کرده که این نوع کمربند ایمنی را در خودروهای لوکس آتی خود به کار خواهد گرفت به احتمال زیاد خودروی سدان کلاس S از این شرکت با این فناوری در سال آینده به بازار عرضه می شود.
نمونه اولیه ساخته شده ی این فناوری در حال حاضر تست های مختلف در آب و هواهای گرم را سپری می کند. به احتمال زیاد این فناوری در نمایشگاه سال آینده یا در شهر دیترویت آمریکا یا جنیوای سوئیس به نمایش گذاشته خواهد شد.

شرکت خودروسازی فورد آمریکا در طراحی جدید مدل اکسپلورر خود در سال 2011 از این فناوری جدید استفاده کرد. این فناوری در صورت درخواست مشتری روی ون های مدل های فورد فلکس و فورد لینکلن MKT نیز قابل نصب هستند و تنها 200 دلار به قیمت خودرو افزوده می شود. در آینده نیز فورد این فناوری را روی خودروی از نو طراحی شده ی موندئو در بازار اروپا استفاده خواهد کرد.

این فناوری از به کارگیری یک کیسه هوا روی کمربند ایمنی صندلی عقب تشکیل شده و زمانی که حسگرهای خودرو تصادف شدید را حس کنند کیسه هوای به کار رفته در کمربند ایمنی عمل کرده و از جان سرنشین عقب محفاظت می کند. به بیان دیگر با افزایش عرض کمربند در اثر باد شدن کیسه هوا، نیروی مخرب ناشی از تصادف به سطح وسیعتری اعمال شده در نتیجه آسیب یا جراحت کمتری به سرنشین وارد می شود.

مرسدس بنز می گوید قصد ندارد این فناوری را برای صندلی سرنشین جلو به کاربگیرد. سرنشین های جلوی خودرو با کیسه های هوای داشبورد، رودری و در برخی موارد کیسه های هوای مخصوص زانو استفاده خواهد کرد.



دسته بندی : متفرقه ,

آمار بازید
    کل بازدید ها :
    بازدید امروز :
    بازدید دیروز :
    بازدید این ماه :
    بازدید ماه قبل :
    تعداد نویسندگان :
    تعداد کل مطالب :
    آخرین بروز رسانی :